ZACARANI KRUG MEDIJA:
Mediji su naša svakodnevica.Nezamisliv je život savremenog čoveka bez masovnih medija.Medjutim,kakav je odnos medija i društva? Jesu li mediji ubrzali, poboljšali ili unazadili društvene promene? Kako društvo reaguje na medije, da li je reč o saglašavanju, razmimoilaženju, sukobu, indiferentnosti...?
Odnos medija i društva je višeslojan i veoma složen. Bez slobodnih, nezavisnih i kritičkih medija je nezamislivo razvijati demokratiju. Novinari istrazuju i ukazuju, otvoreno i kritički na sve nepravilnosti sa ciljem da se isprave. Niko, a pogotovo vlastodršci ne voli biti kritikovan, pa se javljaju tenzije izmedju politicara i medija, ali ne samo njih. Novinari nisu u idilicnom odnosu ni prema jednom segmentu društva
Mediji,na neki nacin, obavljaju
funkciju straže koja upozorava društvo na nadolazeće opasnosti. Po Lasvelu
mediji imaju zadatak da objašnjavaju i tumače informacije s ciljem da društvo shvati
značenje onoga što je njima sadržano.Dakle novinari ne vrše samo puki prenos
informacija već ih i objašnjavaju kako bi pripadnici društva shvatili o čemu
oni govore. Mediji na taj način čuvaju informacije o društvu i njegovoj
prošlosti. Moglo bi se reći da mediji imaju ulogu vaspitača/roditelja , ali
svoj uticaj šire na način koji je mnogo efikasniji
Normal
0
false
false
false
EN-US
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
Mladi i mediji:
Poznato je da je televizija najzastupljeniji medij u svakodnevnom životu. Stoga ne čudi podatak iz istraživanja prema kojem mladi najviše vremena provode ispred TV i to u proseku 3,5 sata dnevno.
Kada je reč o zastupljenosti mladih u medijima istraživanje je pokazalo da 68 % ispitanika misli da su mladi retko zastupljeni u medijima, 12 % njih misli da nisu uopšte zastupljeni, 19 % njih smatra da su mladi dovoljno zastupljeni u medijskim programima, dok 2 % smatra da ih ima i previše
Na pitanja šta je potrebno uraditi da se taj broj uveća 31 % predlaže da se napravi medijska kuča koja če biti posvečena isključivo mladima, njih 21 % predlažu da se promene uredničke strukture, dok je 15 % ispitanika potpuno pesimistično, jer smatraju da šta god da se uradi, ništa se neće promeniti.
Ovo istraživanje obuhvatilo je procenu pojavljivanja mladih u medijskim prilozima/tekstovima koji se tiču zvaničnih institucija, ekonomskih tema, zdravstva, obrazovnog sistema, političkog života i kulture. Analiza televizijskih sadržaja jw pokazala da se mladi retko pojavljuju kao akteri , odnosno komentatori stanja o ovim oblastima društvenog života. Postoje i apsurdne situacije, pa tako u temama koje se tiču prvenstveno mladih, kao što su obrazovanje ili sport, mladi se skoro uopšte ne pojavljuju kao kompetentni sagovornici. U proseku se mladi kao akteri ( oni koji daju izjavu ) pojavljuju manje od jednom sedmično u novinskim tekstovima i televizijskim prilozima, o bilo kojoj temi da je rečTo nam pokazuje da mediji ne uzimaju mlade previše ozbiljno i da ih ne smatraju relevantnim društvenim akterima.
Postavlja se pitanje, šta je problem na relaciji mladi-mediji, da li su mediji nezainteresovani za pitanja mladih, ili,pak, mladi ne znaju da plasiraju informaciju o sebi i svom radu?! Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
Apsurdni zakoni o medijima
Političari su odgovorni i za zakonska rešenja kojima se regulišu mediji i novinarstvo u njihovoj zemlji. Ni tu se nisu previše proslavili pa tako imamo čitav niz apsurdnih zakona o medijima. Neki od njih su:
· ZIMBABVE: Novinari mogu biti optuženi za objavljivanje materijala koji „uznemiruje javnost i podstiče beznadnost“.
· MOZAMBIK: Zakon o medijima ističe da u slučajevima klevete Predsednika istina nije i ne može biti obrana
· ETIOPIJA: Urednik može biti osuđen na zatvorsku kaznu ako u impressu ne objavi ime svog zamenika
· KUBA: Ako je novinar „opasan“ za javnost može biti osuđen na četiri godine zatvora.
· BURMA: Slušanje stranih radio stanica i korišćenje fax uređaja je krivično delo.
· KONGO: Zakon o medijima glasi: „Medije moraju podržavati napore vlade. Ako novinar vređa i demoralizuje vojsku, treba biti osuđen na smrt“.
· UZBEKISTAN: Novinarima je zabranjeno da izveštavaju o zaraznim bolestima.
· SEVERNA KOREJA: Građanin može biti osuđen na smrt ako sluša strane radio stanice i čita publikacije koje podstiču demokratiju.
· KINA: Novinar može biti osuđen na 8 godina zatvora ukoliko izveštava o korupciji.
· RUANDA: Novinar na državnoj televiziji je suspendovan zato što je prikazao snimak na kojoj se predsednik države preznojava.
· BRAZIL: Lokalni sudija je zabranio novinarima da izveštavaju o opštinskim izborima. Svoju odluku opravdao je stavom da bi to bila politička propaganda. Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
Moć medija se odlikuje u njihovom snažnom uticaju na ljude i on može biti
pozitivan i negativan. Na nama je da odlučimo koje ćemo medijske sadržaje
pratiti i na koji će način oni uticati na nas...